Is een van jouw medewerkers het slachtoffer van een ongeval op het werk?
Een arbeidsongeval of arbeidswegongeval van een medewerker kan u aangeven via:
Als je al toegang hebt tot de toepassing ‘Aangifte sociaal risico’ (ASR) van de federale overheid, doe dan hier de aangifte
Welke documenten heb je nodig voor de aangifte?
- Het medisch attest (ingevuld door de huisarts incl. de periode van ongeschiktheid bij werkverlet).
- Kopie loonfiche (extra bijlage toevoegen)
- 1e maand wordt het loon vergoed aan de werkgever
- Vanaf 2e maand arbeidsongeschiktheid wordt het loon vergoed aan de werknemer
Later kunnen ook de medische kosten bezorgd worden.
- Medische kosten = ziekenhuisfacturen, doktersbriefjes, apotheekkosten, kinekosten, …. Zonder tussenkomst van de mutualiteit
De kosten dienen betaald te worden door de werknemer en worden nadien teruggestort door KBC
Demofilm en extra info vindt u hier