Is een van jouw medewerkers het slachtoffer van een ongeval op het werk?

Een arbeidsongeval of arbeidswegongeval van een medewerker kan u aangeven via:


Als je al toegang hebt tot de toepassing ‘Aangifte sociaal risico’ (ASR) van de federale overheid, doe dan hier de aangifte


Welke documenten heb je nodig voor de aangifte?

  • Het medisch attest (ingevuld door de huisarts incl. de periode van ongeschiktheid bij werkverlet).
  • Kopie loonfiche (extra bijlage toevoegen)
    • 1e maand wordt het loon vergoed aan de werkgever
    • Vanaf 2e maand arbeidsongeschiktheid wordt het loon vergoed aan de werknemer

Later kunnen ook de medische kosten bezorgd worden.

  • Medische kosten = ziekenhuisfacturen, doktersbriefjes, apotheekkosten, kinekosten, …. Zonder tussenkomst van de mutualiteit

De kosten dienen betaald te worden door de werknemer en worden nadien teruggestort door KBC

Demofilm en extra info vindt u hier